درمان درد زانو با پی آر پی

دوشنبه 31 آگوست 2015

درمان درد زانو با پی آر پی

نحوه انجام درمان درد با  پی آر پی

در ابتدا همانند آزمایش خون از شما به مقدار 35 تا 80 سی سی خون گرفته می شود.خون های گرفته  شما درون کیت های مخصوص ریخته می شود و این کیت های پی آر پی درون دستگاه سانتریفیوژگذاشته می شود و به مدت 15 تا 20 دقیقه در طی دو مرحله چرخانده می شود .پلاکت های غلیظ شده ار دیگر اجزای خون جدا می شود در نهایت PRPکه دارای پلاکت و پلاسما می باشد با عامل تقویتی دیگر ترکیب می شود و برای درمان درد  و تزریق در ناحیه مورد نظر آماده می شود.پلاسمای غنی از پلاکت توسط یک سوزن بسیار ظریف  به ناحیه مورد نظر تزریق می شود .این کار توسط تزریقات متعدد در نقاط مختلف منطقه درد و  با عمق کم انجام می گیرد. از آنجایی که حجم پی آرپی در هر تزریق کم است و سوزن استفاده شده بسیار نازک می باشد لذا میزان درد و سوزش هنگام کار معمولا خفیف خواهد بود که البته با استفاده از بی حس کننده های موضعی این احساس درد باز هم کمتر شده و یا از بین می رود .

مراقبت های بعد از پی آرپی

احتمال دارد در منطقه تزریق احساس درد داشته باشید با گذاشتن کمپرس سرد می توان مقداری به دردها التیام بخشید.همچنین موضع تزریق را برای مدتی بالا نگه دارید.

از داروهای  ضد التهاب برای کاهش درد خود استفاده نکیند.

در مواردی که درمان درد با پی آرپی انجام شده است از حرکت های شدید خودداری کنید و به این مناطق فشار زیادی وارد نکیند.

برای مثال زمانی که تزریق پی آر پی در زانو انجام شده است نباید بپرید و یا اینکه به سرعت بدوید .در درمان درد با پی آر پی در منطقه زانو و یا کمر به مدت  دو روز استراحت مطلق داشته باشید و پس از آن به آرامی پیاده روی را در زمان های کوتاه انجام دهید.

به مدت سه روز استراحت کنید و سپس به سر کار بروید.

اگر درد شما کمتر شد ولی کاملا از بین نرفته باشد ، انجام تزریق دیگر توصیه می شود.

نتیجه درمان درد با پی آر پی ممکن است در افراد متفاوت باشد و نیاز باشد تعداد جلسات بیشتری برای درمان نیاز باشد .

زانو بزرگترین و پیچیده ترین مفصل در بدن میباشد . زمانی که غضروف مفصل زانو از بین میرود ، استخوان سفت شده و در نتیجه تماس دو استخوان روی همدیگر درد بیمار را تشدید میشود . رگ به رگ شدن و آسیب دیدن رباط و یا از بین رفتن غضروف از شایعترین صدمات زانو هستند .

PRP

توصیه درمانی :

• استفاده از یخ و داروهای ضد التهاب
  • انجام تمرینات ورزشی مناسب
  • کاهش وزن در صورت داشتن اضافه وزن
  • رژیم غذایی خاص
  • تزریق کورتیزون
  • توجه داشته باشید که از استفاده طولانی مدت از کورتیزون جلوگیری کنید چون ریسک بدتر شدن شرایط را به همراه دارد

پی ار پی

درمان بوسیله PRP

درمان PRP امیدی است برای بیماران با درد مزمن زانو . برای بیمارانی که جراحی نداشته اند و سایر درمان های انجام شده با شکست روبرو شده PRP  میتواند درد را بطور طولانی از بین ببرد.

بسته به میزان آسیب دیدگی 1 تا 3 بار پی آر پی ممکن است نیاز باشد حتی برای بیمارانی که تحت جراحی قرار گرفته اند و همچنان درد دارند . PRP میتواند درد را از بین برده و بافت را ترمیم کند . این پروسه برای آسیب دیدگی های زانو شبیه به سایر پروسه های PRP است . محلی که نسبت به درد حساس است شناخته شده ، پوست به وسیله ی بتادین پرپ شده و بی حسی موضعی تجویز میشود ، در نهایت PRP به مفصل زانو تزریق میگردد . فعال شدن آب به وسیله تزریق تروبسین صورت میگیرد . به وسیله این کار ممکن است کمی فشار و تورم به وجود آید که کمپرس یخ میتواند مفید واقع شود اکثر بیماران بعد از چند روز احساس بهتری دارند . ترمیم بعد از 6 هفته اتفاق می افتد . اگر تزریق بعدی PRP  نیاز باشد معمولا بعد از 4 هفته انجام میشود و در طول دوره های درمان هیچ داروی ضد التهابی نباید مصرف شود.

پی آر پی یکی از روش های نوینی بوده  که امروزه با اهداف زیبایی  و همچنین درمانی انجام می گیرد.پی آر پی  می تواند آسیب های پوستی را از بین ببرد و در مواردی که به پوست لطمه های عمیقی وارد شده باشد پی آر پی می تواند به ترمیم انها کمک کند.پی آر پی باعث می شود فاکتور های رشد پلاکت های خونی در زیر پوست تقویت شود و با کلاژن سازی پوست باز سازی می شود .پی آر پی در حوزه جوانسازی پوست می تواند بسیار موثر واقع شود  و چین و چروک ها بعد از گذشت چند هفته بر روی بافت تاثیر گذاشته و تغییرات آغاز می شود.همچنین پی آر پی برای درمان درد های موجود در زانو،کمر،پا و برای ریزش مو و … انجام می شود.درمان درد با پی آر پی  در اکثر افراد نتیجه بخش بوده مگر اینکه آسیب ها خیلی عمیق و جدی باشند.

پی آر پی چیست ؟

کلاژن نقش بسیار مهمی در حفظ شادابی و جوانی پوست دارند و با تزریق پی آر پی با سنتز جدید پوست جوانی و زیبای خود را به آرامی به دست می آوردو در مواردی که پی آر پی برای از بین بردن درد استفاده می شود تزریق در ناحیه درد انجام می گیرد و بعد از گذشت چند روز درد موجود در مفاصل کمتر می شود.PRP یک فراورده خونی به معنای پلاسمای غنی از پلاکت است که طی یک فرایند جداسازی از خون تازه و لخته نشده تهیه می گردد.در پی آر پی پلاکت از خون همان شخص برداشته می شود و هیچ گونه ماده خارجی وارد پوست نمی شود .زمانی که درمان  درد با پی آر پی آغاز می شود یک اصلاح بزرگی در منطقه مورد نظر انجام می گیرد و این بازسازی تا یک سال ادامه خواهد داشت.در زمینه زیبایی روش پی آر پی برای درمان چروک ها، سیاهی و پف زیر چشم و همچنین جوان سازی پوست دست بسیار موثر واقع می شود. همچنین در رویش مجدد مو و قطع ریزش مو نتایج ایده آلی را از خود نشان داده است. پی آر پی PRP اثرات فوق العاده ای به روی اسکارهای جوش و حتی اسکارهای قدیمی دارد.

پلاکت چیست ؟

خون از اجزای متفاوتی ساخته شده است و شامل پلاسما،گلبول های قرمز و سفید و عناصر جامد معلق و پلاکت ها می شود.در درمان درد با پی آر پی از پلاکت ها استفاده می شود .پلاکت ها به شکل کروی بوده و از تکه تکه شدن سیتوپلاسم سلول هایی در مغز استخوان ایجاد می شود .در هر سی سی از خون مقدار زیادی پلاکت وجود دارد.در واقع نقش اصلی پلاکت ها جلوگیری از خونریزی و کمک به ترمیم به جداره عروق است.در درمان درد با پی آر پی پلاکت ها به صورت مصنوعی و جدا از فعالیت های طبیعی بدن به صورت موضعی در بدن تزریق می شوند و فرآیند بافت سازی در منطقه مورد نظر آغاز می شود.باتزریق  پی آر پی جهت درمان درد استخوان و همچنین غضروف ترمیم می شود و در مواردی که استخوان ها دچار شکستگی و یا سائیدگی شده اند تزریق پی آرپی موثر واقع می شود.نحوه انجام پی آر پی بدون درد خواهد بود .

ارسال شده در پی آر پی توسط کلینیک نسیم | Tags: