مراقبتهای انجام لیزر لیپولیز

شنبه 17 اکتبر 2015

نکات مربوط به مراقبت های پس از انجام لیزر لیپولیز:

پس از انجام این عمل باید از پرداختن به فعالیت های شدید ورزشی و جسمانی پرهیز نمود .

پس از جراحی لیزر لیپولیز حتما باید از گن ها و یا بانداژهای فشاری استفاده شود و در صورتی که این عمل در نواحی صورت و غبغب باشد بانداژهای فشاری به مدت 48 ساعت باید استفاده گردد واگر نواحی دیگر بدن جراحی شده باشد باید تا یک هفته از این گن ها و بانداژها استفاده شود .

مراقبتهای انجام لیزر لیپولیز

به مدت زمان 5 روز باید از آنتی بیوتیک استفاده شود .

پس از انجام لیزر لیپولیز به مدت سه روز ناحیه درمان شده خشک نگهداری شود .

پس از جراحی لیزر لیپولیز از ماساژ شدید نواحی جراحی خوداری و اجتناب شود .

پس از مدت زمان 12 روز انجام ماساژ با ملایمت بر روی ناحیه جراحی شده ، موثر در درمان بوده و معمولا توصیه می شود .

اگر پس از انجام این جراحی عفونت و خونریزی یا درد به شکل غیرعادی در این نواحی وجود داشت مراتب را به پزشک معالج اطلاع داده .

برای کنترل درد و کاستن درد در روزهای نخست پس از انجام جراحی توصیه می شود که از استامینوفن یا استامینوفن کدئین استفاده شود .

جهت کاستن فشار خون بهتر است از دستشویی فرنگی استفاده شود .

تا زمانی که زخم ها باز بوده از رفتن به استخر خودداری شود .

به مدت زمان دو ماه پس از انجام لیزر لیپولیز توصیه می شود که از حمام آفتاب و سولاریوم پرهیز شود .

توجه به این نکته ضروری می باشد که انجام جراحی لیزر لیپولیز در قاعدگی باعث اختلال شده و این مسله عادی می باشد زیرا پس از مدتی این اختلال از بین می رود .

توصیه می شود یک روز پس از انجام این جراحی از کمپرس یخ استفاده شود .(کمپرس یخ را روی پانسمان ها قرار داده )

پس از جراحی از هرگونه رژیم غذایی باید خوداری شود و بیمار باید انواع خوراکی ها به خصوص خوارکی های نظیر گوشت ، جگر و میوه را مصرف نموده هم چنین بیمارباید به مصرف زیاد مایعات بپردازد .

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم با تشکر مدیریت سایت نسیم کلینیک