ورم و التهاب پس از عمل بینی

شنبه 14 نوامبر 2015

ورم و التهاب پس از عمل بینی

ورم و التهاب پس از بینی امر طبیعی می باشد ، این تورم بلافاصله پس از جراحی شروع می شود و این تورم به نوع بینی بستگی دارد و در بعضی از مواقع این تورم تا دوسال بسته به نوع بینی متغیر می باشد و ممکن است تا مدت زمان دوسال هم ادامه دار باشد .

بیشترین تورم بینی در دوهفته اول می باشد و به مرور زمان فروکش می کند این تورم در بینی های گوشتی بیشتر از بینی های استخوانی می باشد .

تورم بینی در مدت زمان صبح بیشتر می باشد که با گذشت زمان فروکش کرده ، تورم در برخی از مقاطع کمتر و در برخی از این تورم کمتر می باشد .

جراحی بینی در کلینیک نسیم

توصیه می شود پس از جراحی تا دو روز به طور کامل استراحت نماید و از انجام فعالیت های سنگین و ورزش پرهیز نماید ، هم چنین توصیه می شود که از 24 ساعت اول برای اینکه میزان کبودی و تورم صورت برطرف شود از کیسه یخ بر روی گونه ها و قسمت پیشانی قرار بدهید.

از توصیه های دیگری که پس جراحی الزامی می باشد که بیماران رعایت نمایند این می باشد که در زمان استراحت در زیر سر خود دو بالش قرار دهند و سر نسبت به بقیه بدن بالاتر باشد .

داروهای که پزشک تجویز نموده است را براساس نسخه داده شده به موقع و سر ساعت مصرف نموده از جمله داروهای که پزشکان و جراحان بینی تجویز می نمایند کپسول آنتی بیوتیک و قرص های مسکن می باشد که جهت کاهش درد می باشد هم چنین از داروهای استفاده می شود مانند قرص سرماخوردگی و قطره بینی که جلوگیری نمایند از آبریزش بینی و آمپولی بنام آمپول دگزا متازون مصرف می شود جهت اینکه تورم بینی را از بین ببرد .

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم با تشکر مدیریت سایت کلینیک نسیم .

ارسال شده در جراحی بینی توسط کلینیک نسیم